- Menu przedmiotowe
- Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sekretariat czynny:
- wtorek - piątek w godz 700 - 1500
- poniedziałek - prace wewnętrzne
- przerwa 12.00 - 12.15
tel./fax: 77 4844997
e-mail:
Elektroniczna skrzynka podawcza ZS
Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
- Tryb składania skarg oraz tryb postępowania w przypadku naruszenia praw ucznia (słuchacza) określa Statut ZS.
- Organizacja przyjmowania skarg i wniosków w Szkole:
- W Szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez Dyrektora,
- Dyrektor przyjmuje skargi i wnioski w poniedziałki od 14.30 do 15.30 oraz w środy od 14.30 do 15.30.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefaksem, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu,
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Pracownik Szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie Dyrektorowi.
- Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
- Sekretariat Szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków.
- Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
- liczba porządkowa,
- data wpływu skargi/wniosku,
- data rejestrowania skargi/wniosku,
- adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
- informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
- termin załatwienia skargi/wniosku,
- imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
- data załatwienia,
- krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy.
- Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości Szkoły.
- Kwalifikowanie spraw jako skargi lub wniosku dokonuje Dyrektor.
- Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
- Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji Szkoły, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać do właściwego organu, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ.
- Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego.
- Skargi/wnioski rozpatruje Dyrektor lub osoba przez niego upoważniona;
- Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
- Oryginał skargi/wniosku,
- Notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
- Materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
- Odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
- Inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
- Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
- Oznaczenie organu, od którego pochodzi,
- Wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
- Imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
- Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie Szkoły.
Elektroniczna skrzynka podawcza Zespołu Szkół
Sposób załatwiania sprawy:
Zgodnie z przepisami prawa 1 maja 2008 r. organy władzy publicznej zobowiązane są do przyjmowania dokumentów w postaci elektronicznej (wnoszenia podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej). ePUAP - elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (www.epuap.gov.pl) umożliwia instytucjom publicznym spełnienie tego wymogu poprzez udostępnienie infrastruktury usług pozwalających na założenie skrzynki podawczej.
Dysponentem sytemu ePUAP jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
W celu skorzystania ze Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP, niezbędne jest spełnienie dwóch warunków:
- założenie indywidualnego (darmowego) konta na platformie ePUAP
- posiadanie certyfikatu kwalifikowanego w celu elektronicznego podpisywania przesyłanych dokumentów.
Pozostałe instrukcje dotyczące wysyłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się na ePUAP
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
- Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, RTF
- XLS
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG
- ZIP
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
- Dokumenty zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone